DOŚWIADCZENIE W EDUKACJI

Swoją przygodę z edukacją międzykulturową rozpoczęłam w 1997 roku podejmując studia na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, w Instytucie Filologii Orientalnej, gdzie zdobyłam tytuł magistra w zakresie indologii. Podczas pierwszych wyjazdów do Indii zrozumiałam jak ważna jest wiedza, nie tylko językowa, w komunikacji z ludźmi wychowanymi w odmiennych kręgach kulturowych. W kontakcie tym pomocna jest oczywiście znajomość języków obcych, poznanie języka danej kultury pozwala nam bowiem na jej głębszy odbiór. Istnieje jednak wiele innych elementów, które odgrywają istotną rolę. Dlatego postanowiłam poszerzyć swoje zainteresowania o komunikację i psychologię międzykulturową oraz poznać metody rozwijania kompetencji, które ułatwiają nam zrozumienie przedstawicieli innych kultur. Z pewnością kluczowa jest tu nasza postawa. Sprzyjają: otwartość, szacunek, akceptacja odmienności, tolerancja niepewności i wrażliwość na różnice międzykulturowe. Pracując z ludźmi w obszarze edukacji, staram się dzielić swoją wiedzą i doświadczeniem najlepiej jak potrafię.

Dzięki moim zainteresowaniom i działalności zawodowej trafiłam do grona trenerów międzykulturowych. Rozpoczęłam dokształcanie w obszarze edukacji międzykulturowej. W 2016 roku miałam ogromną przyjemność uczestniczyć w warsztatach Training of Intercultural Trainers organizowanych przez YOUNG SIETAR. Spotkania te skłoniły mnie do podjęcia nauki w Szkole Trenerów Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego, którą ukończyłam w czerwcu 2016 roku. Ponadto, od 2015 do 2018 r., byłam członkinią SIETAR Polska i współorganizowałam spotkania Grupy Trenerskiej.

Od 2015 roku prowadzę szkolenia z komunikacji międzykulturowej oraz konsultacje dla osób współpracujących z Indiami. W tym obszarze, w kooperacji m.in. z firmą KREATOR przygotowaliśmy szkolenia m.in. dla takich firm, jak British Council, Carlsberg Polska, OLX, PEPCO. Od 2017 roku prowadzę dla studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego Trening kompetencji międzykulturowych.

Kolejnym krokiem na mojej drodze zawodowej, od 2018 roku, było uzupełnienie wykształcenia w Uniwersytecie SWPS, gdzie uzyskałam tytuł zawodowy magistra psychologii. Pozwoliło mi to na poszerzenie oferty szkoleniowej o obszar psychoedukacji. Przygotowałam m.in. szkolenia z równowagi cyfrowej i izolacji społecznej w hybrydowym środowisku pracy.

WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE I PROFILAKTYKA

Wieloletnie doświadczenie w edukacji dorosłych oraz we wsparciu komunikacji staram się obecnie wykorzystać w psychoedukacji i promocji zdrowia psychicznego w myśl złotej zasady, że lepiej zapobiegać, niż leczyć. Moje działania w tym obszarze koncentrują się na wsparciu osób zmagających się z kryzysami, stresem czy wypaleniem zawodowym. Kluczowym zagadnieniem dla mnie jest budowanie odporności/sprężystości psychicznej (tzw. rezyliencji).

W czasie studiów realizowałam program specjalności Psychologia kliniczna człowieka dorosłego. Ukończyłam szkolenia z Racjonalnej Terapii Zachowania, Wprowadzenia do terapii ACT, Leczenia Traumy w Terapii CBT i Terapii Schematu w Centrum Psychoterapii Integralnej, Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (I i II stopnia) w CTSR, kurs instruktora oddechowego Metody Butejki w Buteyko Clinic International oraz kurs trenera Treningu Autogennego Schultza w Institute of Biofeedback and Noo-psychosomatic. Prowadzę indywidualne sesje dostosowane do potrzeb Klienta.

TERAPIA INDYWIDUALNA

Rozszerzenie mojej aktywności w obszarze wsparcia zdrowia psychicznego wiąże się z rozpoczęciem 4-letniego całościowego szkolenia w Instytucie Poznawczym – Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie. Obecnie jestem po drugim roku nauki, posiadam zatem status psychoterapeuty w trakcie szkolenia. Jestem członkinią Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Prof. Zdzisława Bizonia.

Prowadzę indywidualne sesje terapeutyczne z osobami dorosłymi. Ponadto, w 2024 roku ukończyłam Podstawowe szkolenie EMDR_Część 1 organizowane przez 
E-psyche i przystąpiłam do Polskiego Towarzystwa Terapii EMDR. Swój warsztat terapeutyczny doskonalę biorąc również udział w dodatkowych kursach, konferencjach i wykładach. Pracę poddaję regularnie superwizji.